PROSJEKTETS MÃ…LSETTING
Utvikle kulturelle opplevelser og produkter i Midt-Troms med utgangspunkt i lokale tradisjoner og fortrinn.
DELMÃ…L
Økt samarbeid – Økt kompetanse – Økt innovasjon – Økt lønnsomhet
STRATEGI
Prosessdrevet innovasjonsprosjekt med utgangspunkt i deltakernes egne ressurser, kompetanse, ressurser og behov.
MÃ…LGRUPPER:
•   Lokale reiselivsbedrifter •   Lokale kulturaktører   •   Kommuner i Midt-Troms
•   Næringsorganisasjoner   •   Kulturorganisasjoner   •   Offentlige aktører
37 aktører er hittil påmeldt fra hele Midt-Troms.
Fortsatt åpent for flere å bli med!
EFFEKTMÃ…L
1. Økt samarbeid mellom aktører innen reiseliv, kultur, offentlige aktører og andre næringer.
2. Økt kompetanse om bærekraftig reiseliv, kultur- og naturformidling.
3. Økt innovasjon innen kultur- og naturbasert produkt- og opplevelsesutvikling
4. Økt antall produkter og opplevelser basert på natur og kultur i regionen.
5. Økt lønnsomhet blant de deltakende aktørene.
6. Utviklet museumsanleggene og andre anlegg i Midt-Troms til attraktive og tilgjengelige reiselivsmål.
7. Skapt TRAD som en merkevare for kulturelle opplevelser, produkter og tjenester i regionen.
AKTIVITETER
1. Seminarer
2. Erfaringsutveksling
3. Kurs
4. Studiereiser
5. Markedsundersøkelse
6. Produktutvikling
7. Markedsføringsplan
8. Samarbeidsavtaler
FINANSIERING
Troms fylkeskommune, Midt-Troms Museum, Målselv kommune, Balsfjord kommune, Berg kommune, Dyrøy kommune, Lenvik kommune, Sørreisa kommune og Tranøy kommune.
VARIGHET                         Mai 2016 – april 2018
BUDSJETT Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â 2,4 mill.kr
PROSJEKTEIER Â Â Â Â Â Â Â Â Midt-Troms Museum, Sundliveien 188, 9325 Bardufoss
PROSJEKTLEDER Â Â Â Â Â Â Ellen Width, tlf 909 10 908, e-post ellen.width@mtmu.no